مجله پرنس هوم

محصولات اصلی ایکیا را از کجا بخریم؟

محصولات اصلی ایکیا را از کجا بخریم؟

محصولات اصلی ایکیا را از کجا بخریم؟

 

برند ایکیا

برند ایکیا یک برند سوئدی میباشد که توسط اینگوارد کمپراد در سال 1943 تاسیس شد ، این برند که کار خود را با وسایل مبلمان و میز و صندلی آغاز کرد ، و با تاسیس  شعبات مختلف در ساسر دنیا و تولید بیش 12000 محصولات خانه و آشپزخانه به یکی از بزرگ ترین برند های لوازم خانه و آشپزخانه مبدل شده است. ایکیا سلیقه تمامی افرادی هست که به چیدمان مدرن و سبک ساده در حین سادگی و کاربردی علاقه مند هستند. با ما در این مقاله باشید تا در مورد این برند و خرید محصولات این شرکت در ایران صحبت کنیم.

فروش محصولات ایکیا در جهان

همواره ایکیا یکی از محبوب ترین انتخاب خانواده ها برای وسایل لوازم خانه و آشپزخانه است. در کشور های مختلف دنیا، از آمریکا و کانادا ، تا استرالیا و اروپا و نزدیک ایران در ترکیه و امارات ، ایکیا شعبات متعددی دارد، که شما میتوانید با حضور در این هایپر فروشگاه ها، علاوه بر چرخیدن و ایده گرفتن در چیدمان و طراحی منزلتان ، از محصولات خوش قیمت و با کیفیت دیدن و خریداری کنید. این فروشگاه ها حتی دارای رستوران اختصاصی میباشد که میتوانید با خانواده علاوه بر خرید خوب،  در کناره خانواده از غذا خورن لذت  ببرید. این فروشگاه ها علاوه بر خرید حضوری ، میتوانید خرید اینترنتی کنید ، و درب منزل خود تحویل بگیرید. یکی از مهم ترین ویژگی های محصولات ایکیا ، طراحی زیبا و قیمت مناسب در برابر برند های مختلف میباشد. اگر برای مسافرت به دبی و یا استانبول میروید ، حتما به فروشگاه های ایکیا سر بزنید. مطمئنا خرید زیادی میکنید. از ما گفتن بود.

شعبه مرکزی ایکیا فستیوال

فروشگاه مرکزی ایکیا دبی – فستیوال سیتی (IKEA Dubai Festival City- Dubai)

 

محصولات ایکیا در ایران

شاید میتوان گفت ایران یکی از بهترین بازار برای شرکت های اروپایی میباشد ، جمعیت 80 میلیونی و مردمانی خوش سلیقه و عاشق هنر و محصولات برند ، یکی از بهترین مشتریان برای محصولات ایکیا میباشد. مردم ایران همواره به خانه و زندگی خود اهمیت میدهند، این هنر ایرانی بودن است که همواره نسل به نسل چرخیده و امروزه نسل جوان از طراحی های مدرن استقبال ویژه ای میکنند. متاسفانه به خاطر شرایط ایران ، فعلا شرکت ایکیا شعبه رسمی و فرانچایزی در ایران ندارد. به این خاطر به صورت مستقیم محصولات این شرکت به ایران وارد نمیشود، ولی فروشگاه های متعددی در ایران به صورت حضوری و اینترنتی هستند که به صورت جزئی محصولات ایکیا را به فروش میرسانند.

حتما محصولات ایکیا را در پیج های مختلف اینستگرامی و یا سایت های اینترنتی فروش مشاهده کردید، که متاسفانه هر کسی ادعا بر نمایندگی بودن این شرکت میکند. برند ایکیا هم اکنون حدود 7000 قلم کالایی از جمله کمد، تخت، درایور ، یخچال تا لوازم ریز آشپزخانه و ظروف آشپزخانه و کالای خواب است، که هر نمایندگی در هر کشور ملزم به داشتن تمامی تنوعات محصولات در فروشگاه در آن کشور است. اما حال که ایکیا در ایران نمایندگی ندارد، ما چگونه محصولات ایکیا را اصل خریداری کنیم و یا اصلا به کجا میشود اعتماد کرد، در ادامه به  بررسی جزئیات میپردازیم.

محصولات ایکیا اصلی کجاست؟

 

در ابتدا محصولات ایکیا در کشور های مختلف تولید و ارائه میشود ، برای مثال مثل شرکت پیرکس فقط در فرانسه تولید نمیشود، شرکت ایکیا به خاطر چند ملیتی بودن در کشور های در حال توسعه تولید میشود، برای مثال یک ماگ ایکیا مدل TROLIGTVIS ساخت کشور ایتالیا هست ولی کالای دیگر این شرکت مثل پوره کن سیب زمینی مدل KONCIS ایکیا ساخت کشور چین میباشد.

ماگ ترولیس ایکیا

همین طور که در تصویر رو به رو میبینید ، هر محصولی ساخت یک کشوری میباشد ، درسته که ایکیا شرکت سوئدی است ولی هر کدام از این محصولات در کشور های مختلف تولید میشود.پس اگر خواستید یکی از راه های اصالت کالا را بفهمید، این است که کشور تولید کننده محصول همان باشد که شرکت ایکیا در سایت خود اعلا میکند، اگر محصول رو به رو made in china بود یعنی این محصول تقلبی است.

 

 

یکی از موارد مهم در تشخیص کالای اصلی ، قیمت محصول میباشد. هر محصولی از ایکیا ، دارای یک قیمت جهانی است که در کشور های مختلف ؛ به ارز رایج آن کشور قیمت گذاری و عرضه میشود. همان طور که قبلا گفته شد ،محصولات ایکیا، در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس محصولات این کشور ، به قیمت رسمی در بازار ایران فروخته نمیشود.

محصولات ایکیا که در ایران عرضه میشود ، از نمایندگی های ایکیا در ترکیه و امارات تعیین شده است. پس در نتیجه محصولات ایکیا در ایران ، به قیمت محصولات در این دو کشور به علاوه هزینه های فروشنده اعم از حمل و نقل و سود و … محاسبه میشود. حالا این سوال پیش می آید که چگونه با قیمت میتوانید تشخیص بدهید ، محصول اصلی یا فیک میباشد.

هیچ ارزونی به دلیل نیست؟

از قدیم گفتن هیچ ارزونی بی دلیل نیست ، چرا که پشت پرده قضیه چیز دیگریست، شما میتوانید قیمت جهانی کالا های ایکیا را در وب سایت رسمی ایکیا  مشاهده کنید و با زدن کد 8 رقمی کالا ، قیمت آن را مشاهده کنید. اگر مشاهده کردید که قیمت کالا در ایران ، همانند قیمت در سایت جهانی و یا خیلی پایین تر هستش ، باید شک کنید که کالا تقلبی است . البته گاهی کالا ها در کشور های ترکیه و امارات ، تخفیف های فصلی میخورند، ولی تفاوت قیمت به این صورتی نیست که خیلی متفاوت با قیمت ایران باشد .

وب سایت ایکیا

برای مثال ، محصول بالا یکی از  محصولات پرفروش ایکیاست ، پرزگیر ایکیا محصول با کیفیت و فوق العاده است، هم اکنون اگر از وب سایت ها خارجی خریداری کنید، این قیمت است ، ولی همین محصول را در وب سایت معروف و مشهور ایران با قیمت خیلی پایین تری ارائه میشود، اگر نظرات کاربران را هم مشاهده کنید، برخی نوشتند که کالا ارسالی ، کالای تقلبی است. پس هر ارزانی بی علت نیست.

پس از کجا خرید کنیم؟

همانطور که گفت فروشنده های زیادی محصولات ایکیا را دارند، ولی به نظر تیم تحقیق میدانی ما ، کالا های ایکیا را از فروشندگانی خرید کنید که مستقیم از فروشگاه های معتبر خریداری میکنند، فروشگاه های که معتبر و کالا های برند دارند و مطمئن هستید که کالای خود را مرحوع میکنند. فروشگاه اینترنتی پرنس هوم ، با رایزنی ها انجام گرفته با شرکت ایکیا در کشور های اطراف ، محصولات این شرکت را به صورت مستقیم خریداری میکند. ما همواره محصولات خود را که عرضه میداریم تا زمانی که اطمینان نداشته باشیم این کالا اصل است ، آن را عرضه نمیکنیم.

محصولات ایکیا که داخل وب سایت پرنس هوم هست که هر روز به تنوع آن افزوده میشود ، همگی اصل هستند و از فروشگاه ایکیا در خاورمیانه و اوراسیا تهییه میشود. تیم ما همواره سعی میکند تا رضایت مشتریان را جلب کند، چرا که مشتریان ما ، هموطنان ما هستند که صداقت مهم ترین ارزش برای آنان است . ما  میکوشیم تا کالا های ایکیا که موردنظر شما را با بهترین قیمت و خدمات به دست شما در سراسر ایران ارسال کنیم .

 

نکته:ایکیا در ایران هیچ شعبه فعال نمایندگی ندارد.

1 نظر در “محصولات اصلی ایکیا را از کجا بخریم؟

  1. مهتاب صفدرزاده گفت:

    واقعا خوشکل و خوش مدلن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *