مجله پرنس هوم

راهنمای استفاده مینی اسپرسو ساز طرح واکاکو MiniPresso

mini
[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
اسپرسو چیست؟

downloadاسپرسو “Espresso” نوعی نوشیدنی است که از قهوه بدست می آید. به بیان بهتر روشی برای استخراج عصاره دانه های قهوه است. در ابتدا نوشیدنی قهوه با دم کردن پودر یا دانه آن بدست می آمد. اسپرسو را لوییجی بتزرا، صاحب یک شرکت تولیدی در سال ۱۹۰۳ اختراع کرد. ایدهٔ او وارد کردن فشار به فرایند دم کردن قهوه بود که زمان لازم برای دم کشیدن قهوه را کم می‌کرد. او نام دستگاه جدیدش را ”دستگاه قهوهٔ اسپرسو” گذاشت. اسپرسو در ایتالیایی به معنای سریع است.

مزیت دستگاه های اسپرسو ساز طرح واکاکو چیست؟

گفتیم که اسپرسو با فشار بالای آب تولید میشود. بنابر این دارای مقدار قابل توجهی کافئین است. یک اسپرسو ۶۰ میلی لیتری دارای ۸۰ الی ۱۵۰ میلی‌گرم کافئین است در حالیکه یک قهوه معمولی با حجم ۲۴۰ میلی لیتر داری ۹۵ الی ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین است. پس برای بسیاری از افرادی که به کافئین عادت دارند، در دسترس داشتن یک اسپرسو با کیفیت اهمیت زیادی دارد. لازمه ی داشتن یک اسپرسو ی خوب، دستگاهی است که بتواند فشار قابل قبولی بر روی پودر قهوه اعمال کند.

minipresso french press coffee maker miniمزیت دستگاه های اسپرسو ساز واکاکو در نحوه طراحی آن هاست. این دستگاه ها از چند جهت مفید هستند:

  1. طراحی ظاهری و انداره مناسب: این دستگاه ها با حداکثر بازدهی نسبت به حجم طراحی شده اند. چه یک کوهنورد باشید با یک کوله پر از وسیله و چه یک کارمند پر مشغله با یک کیف دستی کوچک مهمترین مسئله فضا است. دستگاه های اسپرسو ساز همیشه بزرگ و جاگیر بوده اند. اما این وسیله فضایی کمتر از یک بطری آب را اشغال میکند.
  2. کیفیت اسپرسو: مهمترین عامل در تولید اسپرسو فشار کافی است. در دستگاه های اسپرسو ساز واکاکو این فشار نه به وسیله برق یا گرما، بلکه با دست ایجاد میشود. تنها چند فشار انگشت شما برای تهیه یک اسپرسو نیاز است.
  3. بی نیاز به وسایل دیگر: این دستگاه ها شامل همه ابزار تولید اسپرسو هست. تمپر، فیلتر، پیمانه قهوه، لیوان و محفظه آب. همه یکجا.
  4. بدنه با کیفیت از جنس پلاستیک که سبک و مقاوم است.
  5. بدون نیاز به برق یا شعله گاز.
راهنمای استفاده اسپرسو ساز طرح واکاکو MiniPresso

در این قسمت به راهنمای استفاده مینی اسپرسو ساز طرح واکاکو MiniPresso میپردازیم. در ابتدا به قسمت های مختلف این دستگاه میپردازیم. اسپرسو ساز طرح واکاکو MiniPresso متشکل از 6 قسمت مختلف است که از هم جدا میشوند.

راهنمای اسپرسو ساز طرح واکاکو MiniPresso

9c82ac63a2b9d7ed219a539e4898e139

راهنمای استفاده مینی اسپرسو ساز طرح واکاکو MiniPresso
  1. پورد قهوه مورد علاقه خود را تهیه کنید و آب را جوش بیاورید.
  2. تمامی قسمت های دستگاه را از هم جدا کنید.
  3. پیمانه دستگاه را از پورد قهوه پر کنید و درون محفظه قهوه بریزید.
  4. از پشت پیمانه ب عنوان تمپر استفاده کنید و قهوه را درون محفظه فشرده و صاف کنید.
  5. محفظه را بر روی فیلتر خروجی دستگاه قرار بدهید تا کیپ شود. سپس هر دو را به بدنه اصلی متصل کنید و بپیچید.
  6. محفظه آب جوش را از آب جوش پر کنید و بدنه اصلی دستگاه را روی آن بپیچید.
  7. پیستون را بچرخانید تا از جای خود بیرون بیاید.
  8. روزنه ی روی فیلتر خروجی را بالای لیوان قرار دهید و پیستون را فشار دهید تا فشار هوا در محفظه آب زیاد شود.بعد از چند با تکرار این کار اسپرسو به داخل لیوان سرازیر میشود. فشار دادن پیستون را تا جایی که لازم است تکرار کنید تا عصاره قهوه کامل بیرون بیاید.
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”خرید سریع محصول” color=”purple”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

مینی اسپرسو ساز طرح واکاکو مدل MiniPresso

تماس بگیرید
  • محصولی با کیفیت و خاص
  • مناسب برای سفر و گردش
  • محصولی پیشنهادی برای خاص بودن
[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *