مجله پرنس هوم

آخرین وضعیت بازار برای خرید جهیزیه (بهمن ۱۴۰۱)

آخرین وضعیت بازار برای خرید جهیزیه

آخرین وضعیت بازار برای خرید جهیزیه (بهمن ۱۴۰۱)

شاید یکی از دغدغه خانواده ها در این زمان، خرید جهیزیه  برای دختر و عروس خود هستند و یا میخواهند بعد از سال ها ، تغییری در دکوراسیون و لوازم خانه و آشپزخانه خود دهند. در روزگاری که شرایط اقتصادی به صورت نوسانی است و قیمت ها روز به روز در حال تغییر است.شاید مشکل باشد تا برای خرید تصمیم گیری کنیم. بار ها مشتریان در فروشگاه های حضوری ما و یا در پشتیبانی ها ، از ما سوال کردند که آیا الان بخریم خوب است و یا صبر کنیم و قیمت ها روند کاهشی پیدا میکنند. از این رو  تیم بازاریابی و تحقیق پرنس هوم تصمیم گرفت تا برای رفاه حال مشتریان و عزیزانی که برای خرید نظر دارند، مقاله ای تحت این عنوان ارائه دهد. ما سعی داریم در این مقاله تحلیلی از شرایط فعلی بازار لوازم خانگی و برقی داشته باشیم و آخرین وضعیت بازار برای خرید جهیزیه در بهمن ماه 1401 را برای شما تشریح میکنیم.

 

 

عوامل موثر در قیمت و آشفتگی بازار

برای بررسی دقیق تر بازار ، باید بدانیم عواملی که موثر برای تغییر قیمت ها جیست و چگونه اثر گذاری آن بر بازار ، به ما کمک میگیرد تا بتوانیم بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنیم . در ادامه به مهم ترین عواملی که در بازار لوازم خانگی اثر میگذارد را بررسی میکینم. و در آخر  نتیجه میگیریم در شرایط فعلی آیا موقع خرید جهیزیه است و یا خیر!؟

تاثیر دلار بر کالاهای وارداتینوسانات شدید قیمت دلار

شاید یکی از اصلی ترین عوامل موثر در لوازم خانگی را میتوان ، کاهش ارزش پول، و یا افزایش قیمت دلار باشد . شاید بگویید چگونه؟ همه ما تجربیات در گران شدن محصولات داریم و متاسفانه به خاطر اوضاع پیچیده در بازار ها، مخصوصا در بازار ارز ، سبب شده است تا کالا های وارداتی که با ارز خارجی وارد میشود تاثیر مستقیم داشته باشد . کالا های جهیزیه در ایران به دو دسته کالا های تولید داخلی و کالا های وارداتی اشاره کرد. کالا های وارداتی که همانطور که گفته شد با نوسان قیمت دلار، افزایش پیدا میکند، چرا که بازرگانان و شرکت های وارداتی برای خرید محصولات از چین ، دبی و ترکیه و هر کشوری دیگر به ارز خارجی مخصوصا دلار و درهم نیاز دارند . اما محصولات داخلی که در ایران تولید میشوند، چه ارتباطی با دلار دارند.

 

 

این کالا ها که در داخل ایران تولید میشوند و وارد نمیشود پس چرا با افزایش قیمت دلار ، گران میشوند برای پاسخ این سوال باید گفت ، با نوسان قیمت  دلار ، مواد اولیه محصولات تولید شده گران میشود و کارخانه جات مجبور به افزایش قیمت کالا ها میشوند. لوازم برقی های داخلی مثال این محصولات هستند. چرا که قطعاتی مثل تراسه های الکترونیکی، و یک سری قطعات اصلی آن از خارج وارد میشود. و حتی یکسری از این محصولات ساخت چین هستند و در ایران مونتاژ میشوند. پس باید گفت قیمت دلار و نرخ ارز ، در گرانی محصولات چه ایرانی و چه خارجی تاثیر دارد.

کمبود لوازم خانگی واردانی

یکی از مشکلات که در چند سال اخیر ، بازار را دچار شوکه کرده است ، ممنوعیت واردات محصولات خارجی لوازم آشپزخانه، لوازم برقی، لوازم خانگی استو از سال 96 بعد از افزایش قیمت دلار ، و طی سیاست های حمایت از تولید داخلی، ممنوعیت کالا های مشابه تولید داخل باعث شد تا خیلی از محصولات برند در بازار کم شود. این امر باعث شد تا محصولات باقی مانده در بازار با قیمت بالاتر فروش برود. همچنین عدم رقابت در بازار، و وجود محصولات بی کیفیت داخلی و یا محصولات درجه دوم و سوم در بازار، قیمت کالا ها بالا تر و دست مشتری را از انتخاب بیشتر محصولات با کیفیت ، کوتاه کند. در این چند ساله خانوده ها همواره برای خرید سلیقه در بازار ها تاب میخورند و دنبال محصولات متنوع با رنج قیمتی مختلف هستند، که متاسفانه بازار نتوانسته نیاز آن ها را جواب دهد.

نبودن شرایط اقساطی خرید جهیزیه

خرید قسطی لوازم خانگی

 

متاسفانه در ایران، برخلاف کشور های دیگر، سیستم پرداختی بر روی کالا های عمدتا به صورت نقدی است و خیلی کم پیش میاید که خانواده ها بتوانند کالا های خود را به صورت اقساطی خریداری کنند. قسطی خرید کردن جهیزیه مخصوصا برای خانواده های کارمند ،بسیار شرایط را میتواند بهتر کند. البته طی سال گذشته ، فروشگاه های زنجیره ای شرایط را برای خدمات پرداخت قسطی برای خانواده ها محیا کرده اند. در زمینه فرش ، داخل بازار شما،فروشگاه های بزرگی را مشاهده میکنید که در حال رقابت برای پرداخت بلند مدت هستند.

همچنین فروشگاه های زنجیره ای دیگر به صورت قسطی کالا های جهیزیه را به صورت پیش پرداخت به فروش میگذارند. که این برای رفاه مشتریان خوب است. البته نقدی که به این کار وارد است، که باید مشتریان همواره به آن توجه کنند، مبلغ پرداختی و بهره پرداختی برای محصولات خریداری شده است. همچنین باید توجه داشت که مشتریان قیمت تمام شده محصولات را با بازار مقایسه کنند تا با پایین ترین قیمت ، جهیزیه خود را خریداری کنند. در ادامه به این مسئله بیشتر میپردازیم.

وجود محصولات تقلبی و یا بی کیفیت

لوازم برقی

یکی از دیگر مشکلات که مشتریان ما همواره به ما بازگو میکنند. وجود محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازار است. طی مشاهدات میدانی ، متاسفانه به دلیل عدم وجود نمایندگی های معتبر در ایران ، و عدم واردات قانونی و مشکلات قانونی خدمات پس از فروش، و قانون کپی رایت، یک سری افراد سودجو ، با کپی از برند های معتبر ، دست به تقلب و فریب مشتریان میکنند. شاید شما برای خرید یک کالا مخصوصا در بازار و یا وب سایت ها ، با تفاوت قیمت های چشمگیر مواجه شدید. شاید گفت یکی از دلایل کم رنگ، عدم به روز رسانی قیمت ها و نا اطلاعی فروشندگان از قیمت به روز کالا باشد. ولی علت اصلی ، بخاطر وچود کالا های تقلبی مشابه و یا های کپی میباشد. این مشکلات بیشتر در محصولات برقی ، مثل جارو برقی،اتو،آبمیوه گیری و محصولات غیر برقی ، مثل سرویس قابلمه، فلاسک و … در نظر گرفت .

 

 

 

 

 

 

خرید جهیزیه از کجا و چه موقع ؟!

لوازم خانگی شیک و مدرنحال برای شما سوال پیش میآِد، کی برای خرید جهیزیه کی باید اقدام کنم ،و از کجا میتوانم بهترین کالا و خدمات را دریافت کنم. هم اکنون که این مقاله در انتشار است، اوضاع قیمت دلار در حالت خوبی نیست، و بخاطر افزایش قیمت دلار، پیش بینی افزایش 30 تا 50 درصد بر روی کالا های خانگی داریم. ولی تا زمانی کالا ها در بازار خود را با قیمت جدید دلار منطبق میکند، فاصله یک ماهه تا دو ماهه طول میکشد. همچنین به دلیل نزدیک شدن به شب عید و افزایش حجم سفارشات ، کالا ها ممکن است زودتر این افزایش قیمت را به خود بگیرند. از این رو به شما پیشنهاد میکنم، کالا های خانگی خود را که در نظر خریداری کنید ، را لیست بندی کنید و کالا های که برای شما اهمیت بالا تری دارد در اولویت بگذارید.

معمولا کالا های برقی در صدر افزایش قیمت سریع تر هستند، سپس محصولات غیر برقی، مثل لوازم آشپزخانه و تخت و کمد ، فرش، و مبلمان ، آرام آرام قیمت خود را منطبق میکنند. پس اگر برای خرید میخواهید اقدام کنیئد.

شما میتوانید با بررسی قیمت ها در سایت های مختلف ترب، دیجی کالا و همچنین سایت های تخصصی مثل پرنس هوم ،و یا  با پرسه زنی در بازار های جنوبی مثل گناوه،بازار دلیم و یا بازار مرزی بانه وبازار مرکزی جهیزیه در تهران مثل شوش ، یافت آباد، کالا های مورد نظر را بررسی و قیمت آن ها را مشاهده کنسد.

 

 

 

 

خرید مطمئن با قیمتی مناسب و خدمات با کیفیت تر

همانطور که گفته شد، برای خرید جهیزیه ، دست بازی در بازار های حضوری  و بازار های اینترنتی دارید. ولی باید همواره در نظر بگیرید کالا خود را با قیمت مناسب و از فرشگاه معتبر خریداری کنید. چرا که مسئله مهم تر از قیمت، اصل بودن محصولات، و شرایط خدمات پس از فروش است. چرا که گاها مشتریان دچار خطای تصمیم گیری میشوند و فروشندگانی که با تبلیغ ارزان بودن، و یا شرایط قسطی دادن، کالا های به مراتب بی کیفیت تر و  گران تر را انتخاب میکنند. کالا های که برند های کم مشهور و یا ناشناس هستند ممکن است قیمت پایین تری داشته باشند ولی متناسب با کالا های برند و شناس ، شما کیفیت پایین تر و سود بیشتری برای فروشندگان دارند. پس حتما قبل از خرید جهیزیه و کالا های مورد نظر، حتما با فروشندگان معتبر مشورت کنید و یا با خواندن نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها ، با دیدی آگاه وارد بازار برای خرید شوید.

 

فروش لوازم خانه و آشپزخانه

خرید قسطی از فروشگاه های زنجیره مشهور چطور است ؟ آیا به صرفه هستند؟

میتوان گفت این نوع سبک فروش، یکی از جدیدترین سبک خرده فروشی در دنیا است. فروش بی واسطه از درب کارخانه به درب منزل فروشنده ، جدیدترین و بهینه ترین نحوه فروش در دنیا و در کشور های توسعه یافته است. در ایران طی سال های اخیر ، مخصوصا در دو سال اخیر، فروشگاه های بزرگی در این زمینه تاسیس شده است. که با تبلیغ بر روی قیمت پایین و خرید اقساطی ، مخاطبین خود را جذب کرده اند. میتوان گفت ، این کار بسیار مناسب برای خانواده های ایرانی است. ولی در این زمینه ما به شما چندین راهنمایی میکنیم . که خرید بهتر و هوشمندانه داشته باشید.

برای خرید از این فروشگاه ها ، همواره قیمت ها را با بازار های محلی چک کنید. این فروشگاه ها معمولا کالا های پرفروش و محبوب را با قیمت پایین ارائه میدهند. کالا های خاص تر را برند های متفرقه با قیمت های بالاتری عرضه میکنند. پس حتما در این زمینه هوشمند عمل کنید. این فروشگاه ها عمدتا محصولات تولید داخلی عرضه میکنند، و برای خرید محصولات متنوع تر و خارجی باید از فروشگاه های تخصصی تر خرید کنید.

 

در مورد قسطی خرید کردن می توان گفت به دلیل وجود تورم ، خرید قسطی برای افرادی که بودجه مناسب در شرایط فعلی ندارند ،میتوان گفت بسیار سودآور است. ولی باید توجه به میزان بازپرداخت آن داشته باشید. چرا که در برخی از کالا ها، قسطی خرید کردن در نهایت به ضرر شما میشود. و شما میتوانستید آن کالا را با قیمت خیلی پایین تر در بازار به صورت نقدی و یا حتی قسطی بدون سود از فروشگاه های دیگر خریداری کنید.

 

میتوانید روی ما حساب کنید!

ما در مجله پرنس هوم ، سعی میکنیم جدید ترین اخبار و اطلاعات مفید در مورد رسته کاری خود به شما مشتریان عزیز اطلاع دهیم . ما سعی میکنیم شما را برای خرید مناسب محصولات آشپزخانه و لوازم خانگی آگاه سازیم و در این مورد به شما راهنمایی کنیم. با توجه به پیچیدگی شرایط بازار ، و تغییرات لحظه ای بازار، انتخاب درست و خرید بدون اشتباه ، دستاورد خوبی برای خانواده های عزیز ایرانی است. شما میتوانید از طریق کانال های تماس ، با پشتیبانان ما در تماس باشید.

 

بنر عکس پرنس هوم/ لوازم اینترنتی آشپزخانه

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *